نگهداری ایده برای کسب وکارها 

چندوقتی  است کسب وکاری را که با یک ایده  خلاقانه  شکل گرفته، مدیریت می کنم. برای یافتن ایده زحمت زیادی کشیده ام اما بعد از مدتی متوجه شدم که کسب وکارهای دیگری در بازار با همین ایده راه  اندازی شده و در حال فعالیت هستند. نکته مهم این است که بسیاری از مشتریان ایده موردنظر را با آن کسب وکارها می شناسند و نمی دانند که ایده اولیه از کجا نشات گرفته است. این موضوع باعث دلسردی در کار شده است. به نظرتان باید از چنین کسب وکارهایی شکایت کنم یا اینکه به سراغ کسب وکار دیگری بروم. لطفا راهنمایی کنید؟ 

ارسال سوال 6 ماه قبل
سید حامد ایرانپور
کسب وکارها مالک ایده های خود نیستند و ایده خلاق به مانند لحظه خوشایندی خواهد بود که در چند ثانیه از بین می رود. بنابراین کسب وکارهای هوشمند باید در همان لحظات کوتاه که هنوز ایده عمومی نشده بیشترین بهره برداری را از آن داشته باشند. کسب وکارها می توانند در مورد نام و... ادعایی داشته باشند اما در مورد ایده ای که به مانند یک اختراع ثبت نشده مطرح کردن دلخوری از دیگران جایز نیست.
بنابراین شاید بهترین راه این باشد که کسب وکارها به طور کامل ایده خود را فاش نکنند و به مانند رازی برای خود حفظ کنند. اگر فردی بهتر از کسب و کار اول ایده را اجرا کرد، سارق نیست بلکه فقط توانسته از موقعیت استفاده بهتری کند. در نتیجه یکی از بهترین کارها اجرای ایده قبل از افشای آن است یعنی کسب وکار قبل از اینکه درباره ایده خود با کسی صحبت کند آن را انجام شده به بازار معرفی و ایده اصلی را در میان مخاطبان به نام خود ثبت کند. در این حالت چنین کسب وکاری در بازار پیشرو و مابقی دنباله رو خواهند بود. مخاطبان معمولا اعتماد بیشتری به کسب وکار پیشرو دارند و سعی شان براین است که از این کسب وکار اول خرید کنند. پس کسب وکارها نباید همدیگر را به سرقت ایده متهم کنند و باید در راستای پرورش و اجرای بهینه ایده شان برنامه ریزی دقیقی داشته باشند.

گروه مشاورین روزنامه فرصت امروز

شماره تماس : 86073296-021

ارسال پاسخ 6 ماه قبل

با ما در ارتباط باشید

021.86073296

021.86073309

info@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی فرصت امروز