چالش‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی شرکت پخش

 چندی‌ است مدیریت یک شرکت توزیع فیلم‌های خانگی را به عهده گرفته‌ام؛ مدیریتی که در آن تجربه چندانی ندارم و قبل از آن فقط مدیریت بخش فروش یک شرکت تولید کیف و کفش را عهده‌دار بودم. در همین روزهای ابتدایی در مواجهه با کارکنان بخش فروش با چالش‌های زیادی روبه‌رو شده‌ام و کارکنان آنچنان که باید و شاید همکاری خوبی ندارند؛ چالش‌هایی که دقیقا نمی‌دانم ریشه آنها از کجا نشات می‌گیرد. راهنمایی بفرمایید که پایه و اساس این چالش‌ها از کجا است؟ 

 

ارسال سوال 12 ماه قبل
منصوری

معمولا شرکت های پخش با دو چالش درون سازمانی و برون سازمانی مواجه  می شوند. یکی از بزرگ ترین مشکلات درونی شرکت های پخش عدم وصل شدن فروشنده با شرکت است یعنی فروشنده عقاید و اهدافش را هم راستا با رویکرد شرکت تنظیم نمی کند. این موضوع نیز به دلیل تفاوت شخصیتی فروشندگانی است که در یک واحد کنار هم کار می کنند. این درحالی  است که هدف سازمان برای تمامی آنها یکسان است. درواقع این هدف یکسان باید میان دیدگاه های متفاوت فروشندگان اتحاد ایجاد کند. از طرفی برخی فروشندگان بخش فروش بلندپرواز نیستند و به دلیل مشکلات اقتصادی که دارند، برنامه ای برای آینده خود ندارند.

 وقتی شرایط این فروشندگان چنین باشد، شرکت با افت فروش مواجه و دچار چالش های اساسی می شود. چالش های برون سازمانی نیز به مشکلات اقتصادی و مالی شرکت برمی گردد که باعث ایجاد عدم اعتماد میان کارکنان بخش فروش می شود. متاسفانه این چالش باعث افزایش ریسک فروش می شود و کارکنانی که با این شرایط روبه رو شده اند، انگیزه شان را برای ادامه از دست می دهند و شرکت در شرایط رقابتی بازار توان ادامه حیات پیدا نخواهد کرد. 

پس مدیریت این شرکت پخش توزیع فیلم های خانگی باید بداند که با چه چالشی در سازمانش مواجه شده تا برای رفع آن نوع چالش به دنبال راهکاری مناسب باشد. 

گروه مشاورین روزنامه فرصت امروز

شماره تماس : 86073296-021

ارسال پاسخ 12 ماه قبل

با ما در ارتباط باشید

021.86073296

021.86073309

info@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی فرصت امروز