تفکیک کارکنان 

مدیریت کسب وکاری را چندی ا ست در حوزه پرورش گل وگیاه، احداث فضای سبز، محوطه سازی و بسته بندی خاک و... برعهده دارم. کسب وکارم آنقدر رونق دارد که دائما در حال اجرای پروژه های مختلف سازمان های دولتی و خصوصی هستیم و در این راستا محصولات مختلفی را به سراسر کشور صادر می کنیم. در ابتدای کار فکر نمی کردم کسب وکارم به این وسعت شود اما حال با وسیع شدن سازمان، کارکنان کسب وکارم نیز زیاد شده اند. به نظرتان باید به تمامی کارکنانم به یک چشم نگاه کنم یا اینکه باید شیوه دیگری را اجرایی کنم، لطفا در این باره راهنمایی بفرمایید.

ارسال سوال 12 ماه قبل
احمد مشایخی
نگاه کردن همه کارکنان با یک نگاه روش درستی برای مدیریت نیست، حتی اگر کارکنان در یک پست سازمانی هستند نیز مدیران بهتر است با نگاه متفاوتی آنها را نظاره کنند تا در صورت امکان در رده های دیگر سازمانی از آنها بهره برداری کنند. در این راستا تکنیک های مختلفی وجود دارد که مدیران با اجرای آنها می توانند راحت تر به اهداف از قبل تعیین شده  کسب وکارشان دست پیدا کنند. تفکیک کارکنان به چهار بخش شاید یکی از راهکارهای مدیریتی باشد که کسب وکارها می توانند از آن استفاده کنند. در این تکنیک مدیران کارکنان خود را به چهار گروه تقسیم می کنند.
1- کسانی که پتانسیل ارتقا و رشد و توانایی برعهده گرفتن مسئولیت های پیچیده را دارند. چنین افرادی باید در فرصت های شغلی حساس قرار بگیرند تا در صورت نیاز فورا جانشین مدیران اصلی شوند.
2- کسانی که آمادگی رشد ندارند اما می توانند در همین سطحی که هستند، مسئولیت هایی را برعهده بگیرند.
3- کسانی که نقش و وظایف خود را به بهترین شکل انجام می دهند و بلند پرواز نیستند. این افراد بهتر است در همان سطح خود باقی بمانند.
4- افرادی که از کار خود ناراضی هستند و بهتر است در دوره های آموزشی برای پذیرفتن کارهای جدید مورد تعلیم قرار بگیرند.
بنابراین مدیران هیچ گاه نباید از اجرای راهکارهای جدید دست بکشند و در این زمینه همیشه باید روش های جدید را اجرایی کنند.

گروه مشاورین روزنامه فرصت امروز

شماره تماس : 86073296-021

ارسال پاسخ 12 ماه قبل

با ما در ارتباط باشید

021.86073296

021.86073309

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز