برگزاری دوره های کارآمد آموزشی 

کسب وکاری را در حوزه تولید صنعت شیمی ساختمان مدیریت می کنم. به دلیل تخصصی بودن محصولات تولیدی کسب وکار، به طور مرتب مجبور به برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان هستم تا بتوانم اطلاعات آنها را به روز کنم. برای برگزاری این دوره ها از اساتید دانشگاهی نیز بهره برداری کرده ام، اما نتیجه دلخواه را به دست نمی آورم و کارکنان بدون توجه به اطلاعات به دست آمده همچنان روند گذشته را ادامه می دهند. به نظرتان دراین باره باید چه عملکردی داشته باشم. به نظرتان آیا برگزاری دوره های آموزشی را باید متوقف کنم؟ لطفا در این باره راهنمایی کنید. 

ارسال سوال 9 ماه قبل
فرجام قیصری
آموزش لازمه حیات کسب وکارهاست. سازمان ها از آموزش به عنوان ابزاری مهم در رقابت با رقبای خود استفاده و به طور مستمر و دائمی دوره های آموزشی را برگزار می کنند اما برگزاری دوره های تئوریک دیگر فایده ای برای کسب وکارها ندارد و آنها باید به سمت برگزاری ورک شاپ های تعاملی سوق پیدا کنند. در چنین ورک شاپ هایی کارکنان قبل از برگزاری دوره، سوالات و دغدغه های خود را از طریق کانالی به استاد مربوطه ارسال می کنند و استاد برحسب آن چالش ها سرفصل کلاس را تنظیم و حین برگزاری به کمک دانشجویان به شیوه های مختلف بهره برداری می کند. بهتر است در پایان دوره، چالشی مطرح و از دانشجویان درخواست شود راه حل های خود را برای حل آن مطرح کنند. این چالش باید از داخل سازمان جداسازی شوند تا دوره مورد نظر برای کسب وکار سودآور باشد. اگر کسب وکارها با چنین رویکردی دوره های خود را برگزار کنند، مطمئنا دستاوردهای زیادی را برای شان به ارمغان خواهد آورد و روند روبه رشدی را در سازمان شان مشاهده خواهند کرد.

گروه مشاورین روزنامه فرصت امروز

شماره تماس : 86073296-021

ارسال پاسخ 9 ماه قبل

با ما در ارتباط باشید

021.86073296

021.86073309

info@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی فرصت امروز