نبود شایسته سالاری

کسب‌و‌کاری دارم با حدود 30 کارمند. اخیرا چند نفر از کارمندان شرکت به من مراجعه و ادعا کرده‌اند که در شرکت شایسته سالاری وجود ندارد و هیچ تفاوتی میان کارمندان لایق و نالایق قائل نیستم. دوست دارم مشکل را برطرف کنم، اما معیار مشخصی برای ارزیابی کارمندان ندارم. لطفا من را راهنمایی کنید. 

 

ارسال سوال 2 سال قبل
جواهر الماسی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک شیوه‌نامه حقوق و دستمزد مدرن، تعیین معیارهای مناسب برای اندازه‌گیری کارایی و اثرگذاری هر فردی روی فروش و اعتبار یک شرکت است. برخی از این معیارها در همه شرکت‌ها ثابت است. برای مثال نظم کاری معیاری است که تقریبا در همه شرکت‌ها مهم و تاثیرگذار است و در هر جدولی جای می‌گیرد اما برخی دیگر از معیارها مختص نوع فعالیت شرکت است. برای مثال، در شرکتی که بازاریابی و ارتباط با مشتریان حرف اول را می‌زند، ممکن است توانایی ارتباط برقرار کردن با دیگران نمره بالایی داشته باشد، اما در یک شرکت پژوهشی که با هیچ مشتری‌ای سروکار ندارد، ضریب این معیار ممکن است صفر باشد. بنابراین ابتدا باید معیارهایی را که با توجه به نوع فعالیت شرکت شما پراهمیت هستند، انتخاب کنید و برای هر یک از آنها ضریب مناسب قائل شوید. برای این منظور تجربه خود شما به‌عنوان رییس شرکت بسیار مهم است، اما استفاده از کارشناسان مرتبط نیز می‌تواند به شما کمک کند.
بعد از تعیین این معیارها می‌توانید کل حقوق یا کارانه و پاداش افراد را براساس این معیارها و نمره‌ای که افراد می‌گیرند، پرداخت کنید. به این ترتیب شما برای پرداخت‌های خود استدلال دارید و شایسته‌سالاری را در شرکت‌تان رواج داده‌اید. پیاده کردن این روش‌ها می‌تواند در تامین رضایت کارمندان ناراضی و افزایش بهره‌وری کارکنان موثر باشد.

گروه مشاورین روزنامه فرصت امروز

شماره تماس : 86073296-021

ارسال پاسخ 2 سال قبل

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی