اجرای ایده های تازه در کسب و کار

چند سالی  است کسب وکاری را در حوزه تولید وسایل گرمایشی با همکاری تعدادی از دوستانم به راه انداخته ایم. کسب وکار به سوددهی رسیده و دوستان و شرکا به همین مقدار سوددهی راضی هستند و تمایلی به اجرای ایده های جدید ندارند. این درحالی است که به عنوان مدیر دائم در پی یافتن ایده های تازه برای گسترش کسب وکارم هستم. در این باره سعی ام در اجرای ایده هایی است که کسب وکارهای دیگر آنها را اجرا کرده و به موفقیت رسیده اند. به نظرتان چگونه باید همکارانم را نسبت به اجرای ایده های تازه راضی کنم؟ در این باره راهنمایی کنید. 

ارسال سوال 12 ماه قبل
بهرام سعیدی
ایجاد تغییر برای هر کسب وکار لازم است و کسب وکارهای موفق دنیا به طور مداوم برای ماندگاری در بازار سعی در ایجاد تغییر در ساختار فرهنگ داخلی و تکنولوژی خود دارند. البته ایجاد تغییر در سازمان ها شیوه راحتی نیست و به دلیل وجود موانع و شکست های احتمالی با مخالفت کارکنان مواجه می شود. این مخالفت زمانی به اوج خود می رسد که ایده  تازه با فرهنگ سازمانی کسب وکار هماهنگی نداشته باشد. یکی از اشتباهات مدیران کسب وکارها زمانی که می خواهند ایده ای  را در سازمان اجرا کنند، این است که سازمان را مانند یک ماشین در نظر می گیرند و کسب وکارشان را دارای واکنش و موجود زنده فرض نمی کنند. هیچ ایده و نوآوری هر چقدر هم خوب وکامل باشد، اگر با شرایط داخلی سازمان هماهنگ و سازگار نباشد، موفقیت آمیز نخواهد بود. همچنین هر کسب و کاری باید متناسب با شرایط خود اقدام به طرح ریزی ایده کند و نمی تواند ایده های موفقیت آمیز کسب وکارهای دیگر را برای خود اجرایی سازد. اجرای ایده کسب وکارهای دیگر جز هدر رفتن بودجه، زمان و انرژی بهره دیگری نخواهد داشت.
به هرحال مدیران باید با رضایت کارکنان اقدام به تغییرات و اجرای ایده کنند وگرنه با مشکلات زیادی روبه رو خواهند شد.

گروه مشاورین روزنامه فرصت امروز

شماره تماس : 86073296-021

ارسال پاسخ 12 ماه قبل

با ما در ارتباط باشید

021.86073296

021.86073309

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز