ایجاد حس صمیمیت 

در مدیریت نیروهای کسب وکارم همیشه سعی کردم با آنها دوست و صمیمی باشم و برخی روزهای تعطیل را با کارکنانم به تفریح بگذرانم. این صمیمت به حدی رسیده که چند وقتی  است احساس می کنم که آنها حرف شنوی چندانی از مدیرشان ندارند. تلاشم این بوده بتوانم محیط کاری خوبی را که همیشه خودم در دوران کارمندی آرزویش را داشتم، به وجود بیاورم، اما مثل اینکه مسیر را درست طی نکرده ام. به نظرتان نباید با کارکنانم صمیمی می شدم یا مرز این صمیمت و دوستی در کار تا کجاست؟ لطفا در این باره راهنمایی کنید. 

ارسال سوال 10 ماه قبل
محمدعلی طرفی
افراد چه بخواهند و چه نخواهند زمان طولانی را در محیط کسب وکار کنار همکاران خود می گذرانند. مدیران نیز به مانند یکی از اعضای کسب وکار باید این زمان را میان کارکنان خود طی کنند. افراد اکثرا به خاطر اینکه بتوانند محیط کاری خود را آرامبخش کنند، سعی در ارتباط صمیمی با یکدیگر دارند. این صمیمت به حدی ا ست که گاهی برخی همکاران به دوستان صمیمی افراد تبدیل می شوند. در چنین فضاهای صمیمی گروه های خوبی نیز شکل می گیرند؛ گروه هایی که منبع پتانسیل قوی برای مدیران محسوب می شوند. البته در گروه های صمیمی، اعتماد نیز شکل می گیرد و این اعتماد به پیشبرد کسب وکارها کمک می کند. حال هنر مدیران، کنترل این گروه و پتانسیل آن است. مدیر توانا باید کنار کارکردهای دیگر گروه از حس صمیمت نیز در جهت اهداف کسب وکار استفاده کند. به هرحال نسل جدید کارکنان برای افزایش بهره وری بیشتر نیاز به چنین فضاهایی دارند. گاهی همین صمیمیت باعث می شود که کارکنان در روزهای سخت کنار مدیر خوب خود بمانند و او را همراهی کنند. موسسه معتبر گالوپ طی تحقیقاتی عنوان کرده مدیرانی که احساس می کنند، ایجاد جو صمیمی در کسب وکار جزو وظایف آنها نیست درک درستی از طبیعت انسان ندارند. بنابراین مدیر باید احساس دوستی را با کارکنان خود داشته باشد، اما در موقع کار این حس را کنترل و به خوبی مدیریت کند.

گروه مشاورین روزنامه فرصت امروز

شماره تماس : 86073296-021

ارسال پاسخ 10 ماه قبل

با ما در ارتباط باشید

021.86073296

021.86073309

info@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی فرصت امروز