چشم انداز صادراتی برند 

کسب وکاری را به تازگی در حوزه تولید خدمات کمک آموزشی مدارس راه اندازی کرده ام. کسب وکارم کوچک است و تازه مراحل ابتدایی خود را طی می کند، اما مشاور کسب وکارم که برای طراحی بیزینس پلن به کمک گرفته ام، دائما هشدار می دهد که به فکر صادرات و طی مراحل آن باشم. این موضوع برایم عجیب است چون محصولات کسب وکارم هنوز بازار داخلی را به طور کامل پوشش نداده اند و به نظرم به فکر صادرات بودن خیلی زود است. حال به نظرشما باید هشدار مشاور کسب وکارم را جدی بگیرم یا اینکه به فکر تصرف بازار داخلی باشم و با رشد در این بازار برای صادرات برنامه ریزی کنم. 

ارسال سوال 9 ماه قبل
فائزه رحمانی
توجه به صادرات از موضوعات مهمی ا ست که معمولا کسب وکارهای داخلی کشورمان به آن بی توجه هستند. کسب وکارهایی که فقط به بازار داخلی توجه دارند، آینده روشنی را پیش رو ندارند و نمی توانند با فکرهای بزرگ به میدان مبارزه با رقبای دیگر وارد شوند. علاوه براین، کسب وکاری که با نگاه به صادرات وارد بازار شود، سعی می کند برندی را طراحی کند که قابلیت حضور در بازارهای بین المللی را داشته باشد و از همان ابتدا به کیفیت خود توجه می کند. کیفیت محصولات بین المللی با محصولات داخلی متفاوت است.  
بنابراین بسیاری از کسب وکارها برای شروع سعی می کنند، محصولات خود را متناسب با بازار داخلی طراحی کنند اما بعد از رشد و توانایی صادرات با مشکلات زیادی مواجه می شوند چون به اجبار باید کیفیت محصولات خود را ارتقا دهند یا تغییراتی را در محصولات خود ایجاد کنند. این تغییرات برای آنها هزینه های زیادی را به همراه خواهد داشت؛ هزینه هایی که شاید آنها را از فکر صادرات منصرف کند. بنابراین کسب وکارها باید از همان ابتدای شکل گیری خود به فکر صادرات باشند تا با قدرت هرچه بیشتر وارد بازار شوند.

گروه مشاورین روزنامه فرصت امروز

شماره تماس : 86073296-021

ارسال پاسخ 9 ماه قبل

با ما در ارتباط باشید

021.86073296

021.86073309

info@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی فرصت امروز