رنگ سازمانی در کسب و کار

یک فروشگاه اینترنتی را مدیریت می کنم و تصمیم دارم رنگی را به عنوان رنگ سازمانی برای شرکتم انتخاب کنم و آن را در کاتالوگ ها، بسته بندی و طراحی سایت مورد استفاده قرار دهم. در این خصوص چه توصیه ای برای من دارید؟ 

 

ارسال سوال یکسال قبل
سید حامد ایرانپور
رنگ ها ابزارهای خوبی برای ایجاد تمایز برند در میان رقبا هستند. اگر شما به دنبال تمایز هستید و می خواهید یک فرصت و ریسک را به یک برند قدرتمند تبدیل کنید باید به چند نکته توجه داشته باشید.
معمولاً افراد مختلف واکنش های مختلفی نسبت به رنگ های مختلف از خود نشان می دهند و هر رنگ حس مخصوصی در خود دارد که آن را القا می کند، بنابراین برای انتخاب یک رنگ مناسب اول از همه شما باید مخاطبان خود را در نظر بگیرید. مثلاً اگر مخاطبان شما افراد مسن جامعه هستند انتخاب رنگ نئون دهه 50 یا دهه 60 مناسب است، اما اگر مخاطبان شما افراد جوان باشند شما حق انتخاب بیشتری دارید. شما باید رنگ سازمانی خود را با آگاهی از خصوصیات جامعه هدف خود انتخاب کنید. نکته دیگر این است که خصوصیات فرهنگی را نیز در نظر بگیرید. مثلاً ممکن است یک رنگ خاص در منطقه ای از کشور معنای متفاوتی با آنچه در ذهن ماست داشته باشد. گاهی لازم نیست حتماً رنگ متفاوتی داشته باشید، مهم تر از ایجاد تمایز رنگ سازمانی، تجربه متفاوتی است که شما برای مشتریان خود رقم می زنید. سعی کنید از جسور بودن نترسید و در جایی که لازم است جرات به خرج دهید. هنگامی که با توجه به این نکات رنگ سازمانی خود را انتخاب کردید گام بعدی تعریف رنگ های پشتیبان است که طیف وسیعی از رنگ ها را دربرمی گیرد و برای اقدامات بازاریابی، نمودارها و. . . کاربرد دارد.

گروه مشاورین روزنامه فرصت امروز

شماره تماس : 86073296-021

ارسال پاسخ یکسال قبل

با ما در ارتباط باشید

021.86073296

021.86073309

info@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی فرصت امروز