نوسان قیمت

  کسب وکاری را در حوزه تولید محصولات ساختمانی مدیریت می کنم. محصولاتی که کسب وکارم به بازار و مشتریان ارائه می دهد، بخشی از محصولات حوزه ساختمان را پوشش می دهد و محصولات دیگر توسط رقبا یا فعالان دیگر به بازار ارائه می شود. به نوعی محصولات کسب وکارم در یک سبد کالایی یا مجموعه فروش میان محصولات فعالان دیگر به فروشندگان یا عمده فروشان عرضه می شود. چند وقتی ا ست متوجه شده ام که قیمت محصولاتم در بازار دچار نوسان شده و برخی از خریداران محصولاتم را با قیمت پایین تر دریافت کرده اند. در این باره راهنمایی بفرمایید که علت این موضوع چیست و چگونه باید آن را پیگیری کنم؟ 

 

ارسال سوال یکسال قبل
حامد یارمحمدی
در بازار فروش اتفاقاتی می افتد که کسب وکارها از آنها بی خبرند و این بی خبری باعث ایجاد زیان های زیادی برای آنها می شود. برای مثال برخی فروشندگان و عمده فروشان فعال حوزه ساختمان تمامی محصولات شان را از یک شرکت یا کسب وکار تهیه نمی کنند و به نوعی مجموعه محصولات خود را از کسب وکارهای مختلف تهیه می کنند. در این باره برخی از این فروشندگان برای جذب مشتریان بیشتر، یکی از این مجموعه کالاها را فدای دیگری می کنند و یکی را به عنوان زیان ده در نظر گرفته و با قیمت پایین به بازار می دهند. چنین فروشندگانی بدیهی ا ست که سود خود را از کالاهای دیگر به دست آورده و زیانی نمی بینند، ولی باعث تخریب برند و محصول کسب وکاری می شوند که قربانی شده است. با این کار برند مورد نظر بازار خود را از دست می دهد و بعد از مدتی مجبور است عرصه را به مابقی رقبا واگذار کند. به همین دلیل کسب وکارها باید مراقب عملکرد فروشندگانی که محصولات شان را به بازار ارائه می کنند باشند و هر لحظه رویکرد حرکتی آنها را رصد کنند تا در بازار دچار خسارت نشوند.

گروه مشاورین روزنامه فرصت امروز

شماره تماس : 86073296-021

ارسال پاسخ یکسال قبل

با ما در ارتباط باشید

021.86073296

021.86073309

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز