بازارسنجی

در حال حاضر در صنعت مواد غذایی فعالیت دارم و تصمیم دارم در حوزه تازه ای از این صنعت وارد شوم. چگونه می توانم بازارسنجی انجام دهم؟ 

 

ارسال سوال یکسال قبل
حسین عبدالملکی

بازارسنجی یکی از مراحل تحقیقات بازار است. در هر فضای کسب و کار رقابتی تحقیقات بازاریابی اهمیت ویژه ای دارد. برای بازارسنجی نخستین و مهم ترین گام برآورد تقاضا است. به عبارت دیگر برای ورود به حوزه جدید باید ابتدا برآوردی دقیق از میزان واحدهای موجود در این صنعت و فرهنگ آن داشته باشید و سپس به بررسی رقبا بپردازید؛ اینکه چند مجموعه در داخل کشور آن محصول را تولید می کنند، مجموعه تولیدات آنها، نوع تولیدات شان، قیمت ها و... چقدر است؟ همچنین باید بررسی کنید که آیا این محصول از خارج کشور نیز تامین می شود یا خیر؟ در صورتی که این محصول واردات نیز داشته باشد، میزان آن، نحوه عرضه، قیمت و... باید مورد ارزیابی قرار گیرد. مجموعه این اطلاعات می تواند نمای روشنی از این حوزه جدید به شما نشان دهد و سپس تصمیم بگیرید که آیا می توانید به این حوزه وارد شوید یا خیر. 
بازارسنجی در کسب و کار اهمیت ویژه ای دارد به طوری که با مشخص شدن میزان تقاضا و عرضه محصولات می توان از انبار شدن و زیان های احتمالی جلوگیری کرد و ریسک را کاهش داد. گام بعدی پس از انجام تحقیقات بازاریابی پیش بینی میزان فروش است. شما باید مشخص کنید که چه سهمی از بازار را می توانید تصاحب کنید. توجه داشته باشید برای اینکه نتایج دقیقی از تحقیقات خود به دست آورید لازم است هوشمندانه سؤال کنید و قدردان مشارکت و همکاری افرادی که به شما در انجام این تحقیقات کمک می کنند باشید و این قدردانی را ابراز کنید.

گروه مشاورین روزنامه فرصت امروز

شماره تماس : 86073296-021

ارسال پاسخ یکسال قبل

با ما در ارتباط باشید

021.86073296

021.86073309

info@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی فرصت امروز