مدیریت مالی بخش فروش

مدیریت فروش یک مجموعه بزرگ تولید محصولات بهداشتی کودک را برعهده دارم. تمام کارکنان بخش فروش به صورت پورسانتی با مجموعه فعالیت می کنند و با توجه به حجم فروش شان حقوق دریافت می کنند. روش اجرا شده دستاوردهای خوبی را برای مان به همراه داشته اما به دنبال روش تازه ای در این حوزه هستیم، راهنمایی بفرمایید آیا می توانیم روش جدیدی را اجرایی کنیم؟ 

 

 

ارسال سوال 11 ماه قبل
بهنام سعادت
دریافت پورسانت به صورت ریالی و براساس فروش همیشه نیز کارآمد نیست. اگر پورسانت همراه با به کارگیری راهکارهای انگیزشی باشد، نتیجه بهتری به همراه خواهد داشت. البته این روش را برخی از مدیران فروش به کار می گیرند و از آن نتیجه خوبی نیز گرفته اند. در این حالت رسیدن به هدف اهمیت زیادی دارد. چون امکان دارد فروشنده در یک ماه فروش خوبی داشته باشد اما در ماه های بعدی محصولاتش مرجوع شوند. فروش باید به گونه ای صورت گیرد که زنجیره ای باشد و همیشه فروشنده بتواند فروش سالم و صحیحی داشته باشد یعنی بعد از فروش، فروشنده مشتریان را برای ماه های بعدی با خود همراه کند. مدیرفروش در این حالت می تواند به فروشنده امتیاز دهد. 
اگر امتیاز ویزیت های درستش بالای 80درصد کل ویزیت های ماهانه اش باشد، امتیاز مثبتی را دریافت می کند. دراین حالت فروشنده هر لحظه و هر ماه پورسانت خود را افزایش می دهد و فقط به پورسانت تعیین شده ابتدای قراردادش بسنده نمی کند. این کار نقش یک عامل انگیزشی را بازی می کند و مدیرفروش نیز برحسب آن می تواند مسیر حرکتی کارکنان را بهتر ترسیم کند. در این باره مدیران فروش می توانند برای کارکنان خود تعداد اقلامی را برای ارائه به مشتریان تعیین کنند، مثلا اگر خریدار در ماه اول 7 قلم کالا از فروشنده بخرد و در ماه دوم تعداد اقلام به 9 برسد، مدیر فروش می تواند امتیازی را برای کارمند خود درنظر بگیرد. بنابراین مدیران فروش با اجرای شیوه های ترکیبی با پورسانت باید فروش متناسبی را برای هر ماه مجموعه داشته باشند تا باعث رشد شرکت  شوند.

گروه مشاورین روزنامه فرصت امروز

شماره تماس : 86073296-021

ارسال پاسخ 11 ماه قبل

با ما در ارتباط باشید

021.86073296

021.86073309

info@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی فرصت امروز