مدیریت کسب و کار در حوزه تولید محصولات کنسروی

مدیریت کسب وکاری را در حوزه تولید محصولات کنسروی برعهده دارم. در مدت مدیریتم سعی  کرده ام در حوزه فروش و بازاریابی و توزیع دخالتی نداشته باشم و این واحد را به افراد متخصص بسپارم. به نوعی پشت میز نشسته و دورادور به اوضاع نظارت دارم. نظرتان در مورد روشی که به کار گرفته ام چیست؟ 

ارسال سوال یکسال قبل
بهرام سعیدی
پشت میز نشینی توسط مدیران نه تنها شیوه درستی نیست، بلکه گاهی برای کسب وکار آسیب رسان نیز خواهد بود. مدیران بهتر است در حوزه مدیریتی خود وارد معرکه شده و همگام با کارمندان شان با مشتریان رو در رو شوند. در این حالت فقط از طریق گزارشات متوجه مشکلات کسب وکار نمی شوند بلکه خودشان نیز این چالش ها را لمس می کنند. مدیران گاهی براساس دوری از بازار و مشتریان نمی توانند استراتژی های مناسبی را برای کسب وکارشان اتخاذ کنند. چون به دلیل دوری از ذهنیت مشتریان شان آگاه نیستند و برداشت شان براساس آن چیزی است که کارمندان به آنها داده اند، بنابراین تصمیمات مدیریتی چنین مدیرانی براساس شرایط بازار و مشتریان نخواهد بود. علاوه براین مدیرانی که خود ارتباط مستقیم با بازار و مشتریان ندارند، نمی توانند متوجه نتیجه برنامه شان شوند و اگر روند حرکتی شان اشتباه باشد، دیرتر از وقت موعد به اشتباه شان پی خواهند برد. این درحالی است که اگر با مشتریان ارتباط نزدیک تری داشتند، سریع تر می توانستند مسیر حرکتی خود را تغییر داده و راهکار جدیدتری را بیابند. بنابراین پشت میز نشینی دستاورد مطلوبی برای مدیران ندارد. البته آنها باید در نظر بگیرند که همه کارها را نمی توانند خودشان اجرایی کنند و باید از نیروهای متخصص خود دائم مشورت بگیرند و با همراهی آنها کسب وکارشان را هدایت کنند. 

گروه مشاورین روزنامه فرصت امروز

شماره تماس : 86073296-021

ارسال پاسخ یکسال قبل

با ما در ارتباط باشید

021.86073296

021.86073309

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز