ورود محصول جدید در بازار رقابت

مدیریت یک مجموعه تولیدکننده لوازم بهداشتی را برعهده  دارم. چندوقتی است محصول تازه ای را به بازار ارائه کرده ایم. مشابه محصول قبل از تولید توسط شرکت های دیگر به بازار ارائه شده است. بنابراین برای جایگاه سازی محصول کمی با مشکل روبه رو شده ایم. هدف مان این است که محصول، جایگاه محصولات رقبا را در ذهن مخاطبان پیدا کند. به نظرتان با چه راهکاری می توانیم به این هدف مهم دست یابیم؟ 

ارسال سوال 11 ماه قبل
حسینیان
کسب وکارها بعد از برنامه ریزی، برای ورود به بخش هایی از بازار باید درباره جایگاهی که شرکت خواهان به دست آوردن آن است تصمیم گیری کنند. جایگاه یک کالا براساس ویژگی های خاص آن از نگاه مصرف کنندگان تعریف می شود. به عبارتی جایگاه یک محصول فضایی ا ست که آن کالا در مقایسه با کالاهای رقبا در ذهن مصرف کنندگان اشغال می کند، برای مثال ممکن است محصول شرکت الف به عنوان شوینده لباس در تمامی مصارف خانواده مورد استفاده قرار بگیرد اما محصول شرکت ب با همان ویژگی های محصول شرکت الف فقط برای ماشین لباسشویی و درجه حرارت مشخصی استفاده شود. درنظر داشته باشید مصرف کنندگان هر روزه با انبوهی از اطلاعات درباره محصولات مختلف روبه رو می شوند؛ اطلاعاتی که موقع خرید قادر به آنالیز تمامی آنها نیستند. مصرف کنندگان در ذهن خود برای محصولات و کالاها طبقه بندی مشخصی را در نظر می گیرند. حال جایگاه یک کالا مجموعه ای از برداشت ها و تاثیراتی است که مصرف کنندگان از یک کالا در مقایسه با کالاهای رقیب پیدا می کنند. این جایگاه توسط بازاریابان در ذهن مخاطبان تعیین می شود. بازاریابان برای دست یابی به این جایگاه باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشند و نباید رسیدن مصرف کنندگان را به این جایگاه برحسب تصادف و اتفاق بگذارند. در این باره بازاریابان با جمع بندی ترکیب مناسبی از برنامه های بازاریابی و اجرای کمپین های تبلیغاتی مناسب می توانند به جایگاه برنامه ریزی دلخواه شان برسند. در مجموع رسیدن به جایگاه شیوه راحتی نیست و شرکت ها نباید فقط به بزرگی نام شان در بازار اکتفا کنند.

گروه مشاورین روزنامه فرصت امروز

شماره تماس : 86073296-021

ارسال پاسخ 11 ماه قبل

با ما در ارتباط باشید

021.86073296

021.86073309

info@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی فرصت امروز