مشاوره نادرست در کسب و کار

کسب وکاری را به تازگی در حوزه طراحی ساختمان راه اندازی کرده ام و یک مشاور بازاریابی را به کمک گرفته ام. این مشاور عنوان می کند که باید هزینه زیادی را صرف تجهیز ساختمان شرکت کنم. طبق نظر ایشان بخشی از بودجه اولیه را صرف تجهیز مبلمان ساختمان و اتاق کنفرانس و حتی غذاخوری کرده ام. مشاورم می گوید مشتریان وقتی ببینند که ساختمان به این شکل و شمایل تجهیز شده راحت تر اعتماد خواهند کرد. به نظرتان روند حرکتی که در پیش گرفته ام درست است و مشاور بازاریابی به درستی راهنمایی ام کرده است؟ 

ارسال سوال یکسال قبل
محمد افشاریان
درست است که شیک و مجهز بودن ساختمان یک کسب وکار در انتخاب مشتریان تاثیرگذار است اما این موضوع باعث تداوم حضور مشتریان در شرکت نخواهد شد. اگر کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان پایین باشد، ساختمان هر چقدر هم زیبا باشد، مشتریان به سمت کسب وکار نخواهند آمد. علاوه بر این اگر سوال کننده کسب وکار کوچکی را راه اندازی کرده بهتر است از ریخت و پاش های اضافی و حاشیه ای جلوگیری کند. حتی اگر کسب وکار نیاز به مبلمان و تجهیزات دارد، مدیر حتما نباید از وسایل دست اولی استفاده کند، بلکه می تواند سراغ وسایل دسته دوم مناسبی برود و در این باره تاحد توان از هزینه های اضافی دوری کند.
 هدف اصلی هر مدیری باید ایجاد درآمد و رشد کسب وکارش باشد و هزینه های این رشد باید با توجه به درآمد کسب وکار اتفاق بیفتد. در استراتژی بازاریابی به این شیوه رشد ارگانیک می گویند؛ یعنی هزینه رشد باید از درآمد کسب وکار تامین شود و مدیران نباید دنبال سرمایه اولیه بروند. شروع کسب وکار می تواند از یک ساختمان ساده باشد و افراد بعد از گسترش می توانند سراغ مکان های بزرگ تر بروند. فضای اقتصادی کشور در شرایط مناسبی به سر نمی برد، پس کسب وکارها باید به دقت بودجه های خود را خرج کنند تا در بازار باقی بمانند.

گروه مشاورین روزنامه فرصت امروز

شماره تماس : 86073296-021

ارسال پاسخ یکسال قبل

با ما در ارتباط باشید

021.86073296

021.86073309

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز