کسب و کار پرمشتری

چند وقتی است موسسه دانش بنیانی را با کمک دوستانم راه اندازی کرده و مدیریت می کنم. از زمان راه اندازی کسب وکار پیشنهادات کاری متنوعی به گروه ما شده است؛ پیشنهاداتی که در راستای هدف کاری ما است اما باز نیاز به تخصصی جداگانه نیز دارد. دوستان و شرکای کسب وکارم معتقد هستند اگر به این پیشنهادات جواب منفی بدهیم، مشتریان مان را از دست خواهیم داد. به همین دلیل به هیچ کس و هیچ مشتری جواب منفی نمی دهیم و هر کاری را می پذیریم. این شیوه باعث شده هر روز با مشتریان بیشتری مواجه شویم، مشتریانی برای تحویل کارشان از ما زمان می خواهند اما در این حالت نیز به کسی پاسخ نمی دهیم تا بابت تاخیر بدقول نشویم. به نظرتان شیوه ای که در پیش گرفته ایم درست است؟ دراین باره راهنمایی بفرمایید.

ارسال سوال 11 ماه قبل
اشکان مبینی
چندکاره بودن و ارائه چند خدمت یکی از اشتباهاتی ا ست که بسیاری از کسب وکارهای داخلی آن را انجام می دهند. در این باره می توان بسیاری از شرکت های تبلیغاتی را مثال زد که به طور همزمان هر فعالیتی را در حوزه تبلیغات و بازاریابی انجام می دهند و همین موضوع باعث می شود خروجی آنها جالب توجه نباشد. بلندپروازی، هیجان و عجله از ویژگی های کسب وکارهایی است که همزمان چندین کار را انجام می دهند. چنین کسب وکارهایی به دلیل همزمانی روی چند کار، تمرکز لازم را ندارند و نتیجه کارشان اکثرا با نقص و مشکل مواجه می شود. بهتر است چنین کسب وکارهایی روی یک خدمت یا محصول متمرکز شوند و بعد از طی زمانی سراغ کاری جدید بروند. بازار امروز نیاز به تخصص دارد و کسب وکارهایی که نمی توانند تخصصی محصولاتی را ارائه کنند، جایگاهی نخواهند داشت. با این کار به مرور در بازار شناخته می شوند و مشتریان خاص خود را پیدا خواهند کرد. به هرحال کسب وکارها بهتر است برای جذب مشتریان بیشتر، طمع نکنند و آهسته و پیوسته در بازار حرکت کنند تا ماندگاری خود را تضمین کنند. 

گروه مشاورین روزنامه فرصت امروز

شماره تماس : 86073296-021

ارسال پاسخ 11 ماه قبل

با ما در ارتباط باشید

021.86073296

021.86073309

info@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی فرصت امروز