قیمت گذاری غیراصولی

 کسب وکار کوچکی را در حوزه تولید محصولات چوبی برعهده دارم. مشتریان کسب وکارم تعداد مشخص شده ای هستند. زمان تحویل محصول به این مشتریان تابه حال نشده که قیمت یکسانی را به همه آنها ارائه کنیم و برای هر مشتری قیمتی جداگانه  را تعیین می کنیم. این روند قیمت گذاری باعث شده برخی مشتریان حس بدی نسبت به کسب وکار پیدا کنند و تهمت کلاهبرداری بزنند اما در این باره چاره ای نیست چون ما از شیوه قیمت گذاری استفاده می کنیم که بسیاری از کسب وکارهای کوچک استفاده می کنند. در این باره راهنمایی بفرمایید که برای رهایی از این شیوه قیمت گذاری چه راهکاری را انجام دهیم؟

ارسال سوال یکسال قبل
امیر محمدی
کسب وکارهای کوچک به دلیل ساختار غیر رسمی و گاه دوستانه ای که دارند اکثرا از این شیوه قیمت گذاری استفاده می کنند. به خصوص که این شیوه در اوایل راه اندازی کسب وکار نمود بیشتری پیدا می کند. چون در ابتدای کسب وکار مشتریان با روابط فردی به کسب وکار مراجعه می کنند و بیشتر از طریق چانه زنی و... قیمت تمام شده محصول را پایین می آورند و باعث می شوند که کسب وکارها دفعات بعدی نیز به آنها محصولات را با قیمت پایین تر عرضه کنند. بنابراین بخشی از این مشکل برای کسب وکارهای کوچک طبیعی ا ست، اما چنین کسب وکارهایی با گذشت زمان باید با اصول و قاعده عمل کنند و نمی توانند بی ضابطه در بازار پیش بروند. 
این کسب وکارها باید بدانند که چنین قیمت گذاری فقط چند ماه جواب می دهد و با گذشت زمان مشتریان را دچار چالش می کند و اثر ناخوشایندی از خود در بازار باقی می گذارند. کسب وکارها اگر می خواهند به مشتریان خود تخفیف هم بدهند باید با اصول و قاعده باشد تا دچار آسیب نشوند. در این باره حضور یک مشاور بازاریابی شاید بتواند در راه اندازی سیستم درست قیمت گذاری به کسب وکار کمک کند؛ مشاورانی که خودشان دوره های تخصصی قیمت گذاری را گذرانده اند و می دانند که چگونه کسب وکارها را به مسیر درست هدایت کنند.

گروه مشاورین روزنامه فرصت امروز

شماره تماس : 86073296-021

ارسال پاسخ یکسال قبل

با ما در ارتباط باشید

021.86073296

021.86073309

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز