بازاریابی در همایش ها

مدیریت کسب وکاری کوچک را به تازگی برعهده گرفته ام؛ کسب وکاری که مدیریتش را برعهده دارم، محصولاتی را در حوزه کشاورزی تولید و به بازار عرضه می کند. حین ورود به کسب وکار متوجه شدم که وضعیت فروش محصولات مناسب نیست و به دنبال راهکاری برای افزایش درآمد کسب وکار باید بگردم. حین مشورت برخی پیشنهاد دادند که سراغ همایش ها و گردهمایی هایی که مشتریان خاص این محصول حضور دارند، برویم و با حضور در آنجا محصولات را معرفی و درصورت امکان مشتری یابی کنیم. به نظرتان این شیوه فروش را در نظر گرفته و آن را اجرایی کنیم و در صورت اجرایی کردن چه نکاتی را برای معرفی در چنین همایش هایی باید لحاظ کنیم؟

ارسال سوال یکسال قبل
حسین عبدالملکی
شیوه در نظر گرفته شده یکی از راهکارهایی است که معمولا کسب وکارهایی که محصولات تخصصی به بازار می دهند و مشتریان خاصی دارند، اجرا می کنند. کسب وکارها با حضور در این همایش ها می توانند مشتریان خاص را در چنین مکان هایی جذب محصول خود کنند. تهیه ویدئوهای تبلیغاتی تخصصی که علاوه بر نشان دادن قابلیت های محصول، نکات آموزشی نیز درباره نحوه استفاده محصول می دهند، برای چنین مراسم هایی جالب توجه خواهند بود. البته این ویدئوها باید کوتاه و داستان گونه باشند تا مخاطبان مشتاق به دیدن آنها شوند. البته همراه داشتن نمونه محصول نیز در این مواقع اهمیت دارد. چون گاهی پیش می آید که مشتری طالب محصول شده و همان لحظه سفارش می دهد و می خواهد از نزدیک کالا را ببیند. 
کسب وکارها باید نمونه ای را همراه خود به همایش ها ببرند که تمامی خصوصیات محصول خوب را داشته و بی نقص باشد. 
نمونه های ارسالی باید در بسته بندی مناسب و به شکلی قابل قبول برای مشتریان عرضه شود. در این راستا کسب وکارها می توانند نمونه محصول را به محل کار مشتری ارسال کنند. در این حالت بهتر است از هزینه حمل و نقل صرف نظر کنند تا بتوانند مشتری را به سمت محصول جذب کنند.

گروه مشاورین روزنامه فرصت امروز

شماره تماس : 86073296-021

ارسال پاسخ یکسال قبل

با ما در ارتباط باشید

021.86073296

021.86073309

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز