مدل کسب و کار

کسب وکاری را در حوزه تولید فیلتر خودرو مدیریت می کنم. در حوزه کسب وکارم رقبای زیادی فعالیت می کنند، با این حال در تلاش هستم سهمی از بازار را از آن کسب وکارم کنم. چندی است از مشاوره یک کارشناس بازاریابی بهره مند شده ایم. این کارشناس درحال تدوین یک مدل کسب وکار برای سازمان است. به نظرتان راهکار کارشناس می تواند باعث کسب سهم بیشتر از بازار شود؟ لطفا راهنمایی کنید که در این مدل به چه نکاتی توجه ویژه ای داشته باشم؟

ارسال سوال 10 ماه قبل
سید حامد ایرانپور
تدوین مدل کسب وکار لازمه هر سازمان و حوزه از بازار است. این مدل به مانند یک راهنما می تواند مسیر حرکت کسب وکارها را مشخص کند. در بازار ایران کسب وکارها و کارآفرینان فراوانی حضور دارند؛ کارآفرینانی که رقبای هم هستند بنابراین بازار ایران پر از رقبایی  است که برای سهم بیشتر در تلاشند و با یکدیگر متفاوت، اما این تمایز توسط مشتریان دیده نمی شود. آنها فقط محصولات متفاوت را می بینند و چون کیفیت آنها نیز آنچنان با یکدیگر فرقی ندارند، برای شان خرید از برندی خاص گاهی اهمیت چندانی ندارد. کسب وکارها اگر می خواهند در صنف خود سهم بیشتری را به دست بیاورند باید به فکر ایجاد تمایز باشند؛ تمایزی که محصول آنها را در بازار متفاوت تر نشان دهد. برخی از کسب وکارها احساس می کنند که با ارائه محصول با قیمت پایین می توانند، ایجاد تمایز کنند، اما این شیوه یکی از روش هاست و امکان دارد به کارگیری آن به تنهایی برای برندها خطرناک باشد. درنتیجه تمایز را باید در موارد مختلفی مانند ارزش و... نیز ایجاد کنند. براین اساس کسب وکارها باید مدل کسب وکار متمایزی را برای خود تعریف و برحسب این تمایز جایگاه متفاوتی را برای خود در بازار تعریف کنند. 

گروه مشاورین روزنامه فرصت امروز

شماره تماس : 86073296-021

ارسال پاسخ 10 ماه قبل

با ما در ارتباط باشید

021.86073296

021.86073309

info@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی فرصت امروز