سلبریتی ها در تبلیغات

کسب وکاری را در حوزه تولید محصولات بهداشتی و آرایشی مدیریت می کنم. چندی  است تصمیم به استفاده از یک چهره مشهور در تبلیغات کسب وکارم گرفته ام، اما اطلاعات دقیقی در این زمینه ندارم. در این باره راهنمایی کنید که چه نکاتی را باید رعایت کنم؟ 

ارسال سوال یکسال قبل
احمد محمدرحیمی
دکتر حمیدرضا قاضی مقدم:
استفاده از افراد مشهور (به تعبیری، سلبریتی ها) در تبلیغات محصولات و خدمات مختلف ابزاری است که مستقل از این موضوع خاص، در همه جای دنیا مطرح است و در ایران نیز به خصوص در دهه اخیر، مورد استقبال کسب و کارها و رویدادهای مختلف قرار گرفته است. دلیل این امر به قابلیت بالای حضور این افراد در جلب توجه مردم و مخاطبان (به ویژه مخاطبان انبوه) و درکنار آن، ایجاد سوژه‏ای برای مباحث روزمره مردم و به نوعی شکل‏دهی نوعی از تبلیغات دهان به دهان (و به تبع آن، کاهش هزینه‏های تبلیغاتی و افزایش اثربخشی انتقال پیام، به سبب استفاده از نزدیکان و افراد مورد اعتماد مخاطب تبلیغات دهان به دهان، به جای قرارگیری در معرض تبلیغات مستقیم) باز می گردد. مضافا اینکه زوج شدن یک شخصیت با یک برند، به نوعی در انتقال ویژگی‏های شخصیتی فرد یاد شده به برند موردنظر نیز بی‏تاثیر نخواهد بود. به نوعی می توان گفت که آشنایی قبلی مخاطبان تبلیغ (و به طور کلی، مردم) با افراد مشهور مورد استفاده از تبلیغات، بستری برای جلب توجه مخاطب به آگهی و سپس انتقال پیام بر مبنای جلب توجه ایجاد شده محسوب می شود که اتفاقا، در صورت رعایت ملاحظاتی نظیر استفاده از چهره‏های سرشناس‏تر، محبوب‏تر، موجه و شناخته شده نزد مردم، تاثیرات بسزایی در تحقق این هدف به همراه خواهد داشت.

گروه مشاورین روزنامه فرصت امروز

شماره تماس : 86073296-021

ارسال پاسخ یکسال قبل

با ما در ارتباط باشید

021.86073296

021.86073309

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز