انتخاب آژانس تبلیغاتی

کسب و کاری رو به رشد را مدیریت می کنم و قصد دارم بابت تبلیغاتم به یک آژانس تبلیغاتی رجوع کنم. چطور می توانم مطمئن شوم که بهترین انتخاب را انجام داده ام؟ 

 

ارسال سوال یکسال قبل
جواهر الماسی
آژانس های تبلیغاتی برخلاف سایر تامین کنندگان که از یک کسب و کار حمایت می کنند، دارای یک ارتباط استراتژیک و منحصربه فرد با کسب و کارند و مانند دو شریک به دنبال منافع مشترکی هستند و با هم همکاری دارند. برای اینکه بتوانیم بفهمیم آیا این ارتباطات کارآمد است یا خیر، باید از ابزارهایی برای سنجش آژانس طرف همکاری استفاده کنیم. یکی از این ملاک ها استعداد و تخصص کاری است، یعنی افراد مختلفی در دپارتمان های مختلف روی برنامه بازاریابی شما کار کنند. دومین ملاک، بررسی چگونگی رابطه آژانس با کارفرما است. این ارتباط باعث می شود در صورتی که اولویت ها و ذهنیت های سازمان با آژانس تبلیغاتی همسو نباشد، این اختلاف میان آژانس و کارفرما به موثرترین شکل و در کمترین زمان حل شود. 
سومین ملاک این است که آن آژانس در حوزه فعالیت شما تخصص داشته باشد، زیرا در این صورت مجبور نیست برای شناخت نیازها و دغدغه های خاص کسب و کار شما زمان زیادی صرف کند و از طرفی ممکن است تجربه کار با مشتریانی مشابه شما داشته باشد و با تسلط بیشتری در این زمینه فعالیت کند. چهارمین ملاک برتری اجرایی است، بنابراین بهتر است از آژانس های تبلیغاتی بخواهید گزارشی از کمپین های موفقی که در حوزه فعالیت انجام داده اند، بدهند. پنجمین ملاک که باید مورد توجه قرار دهید تفکر استراتژیک آن آژانس است. همچنین آژانس های تبلیغاتی باید در زمینه استراتژی های بازاریابی خلاقیت قابل قبولی داشته باشند. از سوی دیگر با توجه به پیشرفت فناوری، بحث تبلیغات دیجیتال نیز اهمیت پیدا کرده و آژانس ها باید بر این گونه کارها اشراف داشته باشند. علاوه بر ملاک های ذکر شده تناسب فرهنگی استراتژی ها و تکنیک های نوآورانه با فرهنگ سازمان شما و تعهد به همکاری با سایر آژانس ها است.

گروه مشاورین روزنامه فرصت امروز

شماره تماس : 86073296-021

ارسال پاسخ یکسال قبل

با ما در ارتباط باشید

021.86073296

021.86073309

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز