کسب و‌کار موروثی

چند ماه پیش، کارگاه کوچکی را از پدرم به ارث بردم. در مدتی که از فعالیتم به‌عنوان مدیر می‌گذرد، تلاش بسیاری کردم تا رضایت مشتریان سابق و وفادار کسب‌و‌کار خانوادگی‌مان را جلب کنم، اما تعداد زیادی از آنها دیگر به ندرت سراغی از من می‌گیرند و سخت به من اعتماد می‌کنند. چطور می‌توانم دوباره این مشتریان را به سمت کسب‌و‌کارم جلب کنم؟ 

ارسال سوال 2 سال قبل
مرضیه میرعظیمی

درست است که در فرهنگ ایرانی مسائل عاطفی اغلب با مسائل جدی کسب‌و‌کار تلفیق می‌شود و بسیاری از مشتری‌ها ممکن است فقط به خاطر شخصیت، رفتار و منش پدرتان به شما مراجعه کرده باشند، اما این به این معنا نیست که حتی اگر شما به‌عنوان کارفرمای جدید اصول مشتری‌مداری را رعایت کنید، باز هم کسی به شما مراجعه نمی‌کند.
با کمی تلاش و دقت می‌توانید اعتماد مشتریان سابق را به کسب‌و‌کارتان جلب کنید و چه بسا کار شما رونق بیشتری بگیرد و مشتریان وفادار جدیدی را هم برای خود دست و پا کنید. این مسئله شاید به اندکی زمان، صبر و حوصله نیاز داشته باشد، اما شدنی است. پیشنهاد می‌کنیم با کمی تفکر فهرستی از همه رفتارها و منش‌های اخلاقی و کسب‌و‌کاری پدر را تهیه کرده و شگردهایی را که باعث می‌شود مشتری‌ها به پدر شما جذب شوند، کشف کنید. این موارد را در جایی یادداشت کرده و تلاش کنید آنها را در کار خود ادامه بدهید. باید در کلام خود به مشتری نشان بدهید که آموزه‌های پدر را آویزه گوش کرده‌اید و ادامه‌دهنده راه او هستید. حتی می‌توانید با نقل قول کردن از پدر و نصب کردن عکسی از او در محل مراجعه مشتریان بر جدیت خود در تداوم بخشیدن به کسب‌و‌کار خانوادگی تاکید کنید. فراموش نکنید که اگر اصول مشتری‌مداری را رعایت کنید، حتما اعتماد مشتریان مجددا به کسب‌و‌کار شما جلب می‌شود.

گروه مشاورین روزنامه فرصت امروز

شماره تماس : 86073296-021

ارسال پاسخ 2 سال قبل

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی