مشتری عصبانی

چند‌وقت پیش محصولی را به یک مشتری فروختیم؛ مشتری بعد از یک هفته با داد و فریاد به شرکت مراجعه کرد و محصول را پس داد. از آنجا که نمی‌خواستیم ماجرا ادامه پیدا کند، با اینکه واکنش این فرد غیرمنطقی به نظر می‌رسید، پول او را تمام و کمال پس دادیم. با این حال، این مشتری با گذشت یک ماه همچنان برای ما تبلیغات منفی می‌کند و در صفحات رسمی شرکت در شبکه‌های اجتماعی مطالب تند و انتقادآمیز می‌نویسد. در این شرایط باید چه کار کنم؟ 

 

ارسال سوال یکسال قبل
محمدعلی هاشمی

 باید توجه داشته باشید که در عصر کنونی که دوره اینترنت و شبکه‌های اجتماعی است، نظرات مشتریان بسیار سریع منتشر می‌شود. بنابراین نظر منفی حتی یک مشتری می‌تواند اثرات جبران‌ناپذیری روی کسب‌و‌کار شما بگذارد. در این شرایط مدیران باید تمام تلاش خود را بکنند که قبل از بروز کوچک‌ترین اتفاقی، اعتماد مشتری را جلب کرده و از انتشار اخبار منفی علیه کسب‌و‌کار جلوگیری کنند. 
برای جلب اعتماد مشتری راه‌های متعددی وجود دارد که این راه‌ها می‌تواند مادی یا معنوی باشد. در راه‌های مادی می‌توانید وجه پرداختی مشتری را به او برگردانید و حتی هدیه و خدماتی را به‌صورت رایگان به او ارائه بدهید. از این طریق مشتری احساس می‌کند که برای او ارزش قائل شده‌اید. این مسئله شاید در ابتدا برای شما هزینه داشته باشد، اما به تدریج تعداد مشتریان شما را افزایش می‌دهد. 
بهترین راه معنوی برای جلب رضایت مشتری ناراضی هم عذرخواهی است. این عذرخواهی حتی‌الامکان باید به ‌صورت رسمی و از طریق بالاترین مقام شرکت انجام شود. شما می‌توانید به‌عنوان مدیر کسب‌و‌کار مستقیما با مشتری تماس بگیرید و از او دلجویی کنید. از این طریق مشتری از اینکه برای او چنین احترامی قائل شده‌اید، احساس رضایت می‌کند. به این ترتیب نه تنها اثرات منفی از بین می‌رود، بلکه همین مشتری ناراضی این اقدام شما را در شبکه‌های اجتماعی منعکس کرده و برای شما کسب اعتبار می‌کند. 

گروه مشاورین روزنامه فرصت امروز

شماره تماس : 86073296-021

ارسال پاسخ یکسال قبل

با ما در ارتباط باشید

021.86073296

021.86073309

info@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی فرصت امروز