افزایش وفاداری مشتریان

صاحب یک شرکت خدماتی باسابقه هستم و قصد دارم از مشتریان وفادارم قدردانی کنم تا میزان وفاداری آنها به شرکتم بیشتر شود و رقبا نتوانند مشتریان من را جذب کنند، اما نمی‌دانم چه روشی برای این کار بهتر است. لطفا مرا راهنمایی کنید. 

ارسال سوال یکسال قبل
محمدعلی هاشمی

بهترین روش قدردانی تا حد زیادی به نوع فعالیت شما و مشتریان‌تان بستگی دارد، اما می‌توان به چند نکته کلی در این زمینه اشاره کرد. نخست آنکه به فرهنگ کلی کشور باید توجه کرد. معمولا در ایران دریافت هدیه ناگهانی (هدیه‌ای که انتظار آن را ندارید) برای افراد بسیار جذاب‌تر از ارائه تخفیف است. بنابراین به فکر کاهش قیمت خدمات خود برای مشتریان وفادارتان نباشید. اگر مشتریان وفادار و قدیمی شما بسته‌ای همراه با کارت از شما دریافت کنند که در آن هدیه‌ای درخور همراه با جملاتی باشد که نشان دهنده احترام شما به آنها و قدردانی از خریدهایشان است، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
همچنین اگر بتوانید اطلاعاتی شخصی از مشتریان‌تان جمع‌آوری کنید (مانند روز تولد، تعداد فرزندان، جنس فرزندان، تاریخ تولد آنها وغیره) می‌توانید هنگام تولد آنها یا فرزندان‌شان برای آنها پیام تبریک ارسال کنید. سعی کنید پیام‌های تبریک‌تان بسیار شخصی باشد؛ به طوری که افراد احساس نکنند که یک دستگاه برای آنها پیام تبریک ارسال کرده است. اگر برای شما امکان دارد، روز تولد فرزندان مشتریان، آنها را غافلگیر کنید. یک هدیه مناسب سن و جنسیت بچه‌ها به همراه گل و کارت تبریک برای مشتریان درجه یک خود ارسال کنید. هیچ چیزی برای افراد مهم‌تر و ارزشمندتر از بچه‌هایشان وجود ندارد. مطمئن باشید به این ترتیب قلب مشتریان را تسخیر می‌کنید و هرگز شما را فراموش نخواهند کرد؛ آن قدر که حتی اگر رقبای شما خدمات بهتری را ارائه بدهند، باز هم کسب‌و‌کار شما انتخاب اول آنها خواهد بود.

گروه مشاورین روزنامه فرصت امروز

شماره تماس : 86073296-021

ارسال پاسخ یکسال قبل

با ما در ارتباط باشید

021.86073296

021.86073309

info@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی فرصت امروز