انتقال مسئولیت ها به کارمندان جدید - کلینیک کسب و کار

انتقال مسئولیت ها به کارمندان جدید

 مدیر یک شرکت خصوصی هستم و به تازگی دو نیرو استخدام کردم. چگونه آنها را با شرکت و مسئولیت هایشان آشنا کنم؟

ارسال سوال یکسال قبل
ناشناس- مخاطبان فرصت امروز
در جهان امروز، نیروهای انسانی سرمایه محسوب می شوند و با کارکرد درست خود به سازمان معنا و مفهوم می بخشند و زمینه تحقق اهداف سازمانی را فراهم می کنند. هر شرکتی برای خود سیاست ها و استراتژی های از قبل تدوین شده دارد و براساس آن برنامه های خود را تنظیم و مدیریت می کند. اگر شرکت شما یک شرکت بزرگ است و بخش آموزش دارد طبعا کارمندان جدید می توانند با گذراندن دوره های آموزشی با سیاست ها و اهداف شرکت آشنا شوند و این وظیفه برعهده گروه آموزشی است. اما اگر شرکت شما متوسط یا کوچک است شما می توانید با ارائه متن مکتوب سیاست های سازمانی در وهله اول نیروهای جدید را با اهداف کلی شرکت آشنا کنید سپس براساس نوع مسئولیت برای هر کدام شرح وظایف جدید تهیه و تدوین کنید تا آنها دقیقا با شرح وظایف و مسئولیت های خود آشنا شوند و بتوانند برنامه های خود را براساس شرح وظایف تنظیم کنند. همچنین به آنها فرصت کوتاهی بدهید تا بتوانند با شرکت و ساختارهای اداری و کارکردی از نزدیک آشنا شوند. بی تردید در این فرصت در صورتی که کارمندان جدید شما ذهنی فعال و جست و جوگر داشته باشند با انبوهی از سوالات و ابهامات روبه رو می شوند، بنابراین لازم است شما زمانی را برای پاسخگویی در نظر بگیرید و به تمام سوالات آنها با صبر و حوصله پاسخ دهید. این نکته را فراموش نکنید که نیروهای جدید برای اینکه با شرکت و سیاست های داخلی و مرامنامه سازمانی آشنا شوند نیاز به زمان دارند تا بتوانند همسنگ دیگر کارکنان شما شوند، بنابراین به آنها فرصت دهید تا با آزمون و خطا جایگاه خود را بشناسند. البته شما می توانید غیر محسوس آنها را زیر نظر داشته باشید تا درصورتی که از مسیر اصلی فعالیت خارج شدند، با راهنمایی درست دوباره در مسیر اصلی اهداف سازمان قرار گیرند.
ارسال پاسخ یکسال قبل

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی