تبعیض - کلینیک کسب و کار

تبعیض

کسب‌و‌کاری دارم با حدود 50 کارمند. اخیرا چند تن از کارمندانم به من مراجعه و ادعا کردند که میان آنها و سایر کارمندان چه از نظر دستمزد و چه از لحاظ مسئولیت‌های محول شده و مزایا تبعیض قائل می‌شوم. این در حالی است که خودم گمان می‌کنم برخی از کارمندانم قابلیت‌های بیشتری دارند و مستحق دریافت دستمزد و مزایای بیشتری هستند. چطور می‌توانم این معضل را در سازمان حل کنم؟ 

ارسال سوال 3 سال قبل
بهنام سعادت

قبل از هر گونه قضاوت یک بار به‌صورت عادلانه موضوع را بررسی کنید. شاید نکاتی وجود داشته باشد که شما از آن غافل بوده‌اید و باید در تصمیمات خود تجدید نظر کنید. در صورتی که بعد از بررسی موضوع بازهم نسبت به عادلانه بودن پرداخت‌های خود اطمینان داشتید، دلایل‌تان را برای این تفاوت در پرداخت و تقسیم مسئولیت مکتوب کنید. در این مستندسازی جزییات لازم را درج کنید. برای مثال، اگر ساعات کار یا مهارت افراد یا مسئولیتی که بر عهده دارند، در این تفاوت دستمزد مهم است، آن را در گزارش مربوطه با جزییات تمام بنویسید. چند نسخه از این گزارش را تهیه کنید و کارمندان مربوطه را برای حضور در جلسه‌ای دعوت کنید.
در ابتدای جلسه به کارمندان بگویید که به خاطر مراجعه آنها موضوع را مجددا بررسی کرده‌اید. همین تشکیل جلسه و ذکر موضوع 50 درصد مشکل شما را حل می‌کند، چرا که کارمندان از اینکه به گفته آنها اهمیت داده شده، بسیار خرسند می‌شوند و بیشتر به شما اعتماد می‌کنند. گزارش‌های تهیه شده را در اختیار آنها قرار بدهید و استدلال‌های خود را برای این تفاوت حقوق و مزایا با شفافیت بیان کنید. سپس از تک تک کارمندان ناراضی نظرشان را درباره این گزارش، جزییات ارائه شده و استدلال‌ها جویا شوید. به طور قطع اگر استدلال‌ها عادلانه و کارشناسی شده باشد، همه افراد آن را قبول کرده و بدون مشکل به کار خود ادامه خواهند داد.

گروه مشاورین روزنامه فرصت امروز

شماره تماس : 86073296-021

ارسال پاسخ 3 سال قبل

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی