ضرورت روابط عمومی - کلینیک کسب و کار

ضرورت روابط عمومی

اخیرا متوجه شدم که نقش روابط عمومی نیز به اندازه تبلیغات در برندینگ و فروش مهم است. من مدیر یک شرکت خدماتی هستم و سال هاست که برای کارم تبلیغات می کنم، اما هیچ وقت روابط عمومی نداشتم و از آن غافل بودم. چه توصیه ای برای من دارید؟ 

ارسال سوال یکسال قبل
ناشناس- مخاطبان فرصت امروز
همانطور که اشاره کردید روابط عمومی در دنیای کنونی نقش بسیار مهمی دارد. هر چه سریع تر نسبت به استفاده از ابزار روابط عمومی در کنار سایر فعالیت های تبلیغاتی خود اقدام کنید. در این زمینه چند توصیه به شما داریم: - اگر فضای شرکت به شما اجازه می دهد بخش روابط عمومی را در دل سازمان خود به عنوان جزیی از دپارتمان بازاریابی و تبلیغات خود راه اندازی کنید زیرا معمولا برون سپاری این بخش هزینه زیادی دارد. اگر این امکان برای شما وجود ندارد یا به هر دلیل دیگری نمی خواهید نیروی انسانی خود را اضافه کنید در این صورت می توانید از آژانس های روابط عمومی یا مشاوران آزاد در این زمینه بهره بگیرید. - کلیه فعالیت های روابط عمومی شما باید با تبلیغات و بازاریابی شما هماهنگ باشد. سعی کنید به هیچ عنوان ناهماهنگی در این خصوص به وجود نیاید. به همین دلیل همه زیر بخش های بازاریابی و تبلیغات و روابط عمومی باید یک رئیس داشته باشد. - استفاده از روش های خلاقانه در روابط عمومی را مدنظر قرار دهید. در این بخش نیز همانند بازاریابی و تبلیغات، خلاقیت حرف اول را می زند.
ارسال پاسخ یکسال قبل
توجه داشته باشید که افراد بسیاری بدون توجه به نیاز مخاطبان وارد بازارهایی شدند و محصولات و خدماتی را ارائه کردند که مشتری نداشته است، بنابراین نخستین اصل آن است که نیازهای مردم را شناسایی کنید و برای یک نیاز واقعی خدمات ارائه کنید یا محصولی تولید کنید. دوم آنکه اندازه بازار را برآورد کنید. یعنی اگر بازار خیلی کوچک است یا نسبت به تعداد محصولات یا خدمات دهندگان بازار کوچک است وارد آن نشوید چون شکست خواهید خورد یا به اندازه کافی درآمد نخواهید داشت و بعد از مدتی دلسرد می شوید. سوم آنکه نرخ رشد بازار و آینده آن را تخمین بزنید. اگر بازار رو به رشدی می بینید ارزش سرمایه گذاری در آن وجود دارد. اندازه گیری نرخ سود و برآورد هزینه های آن نیز بسیار مهم است. برای اینکه ببینید اساسا توانایی ورود به بازار را دارید یا خیر و با چه نرخ سودی روبه رو می شوید و برای شما راضی کننده است یا خیر؟ نکته بسیار مهم بعدی تمایز است. حتما باید رقبای خود را بررسی کنید و با یک تمایز خاص وارد بازار شوید. ارائه خدمات مشابه دیگران ممکن است نتیجه بخش نباشد مگر اینکه بازار بسیار بزرگ و خدمات دهندگان کم باشند و شما سهمی از بازار را در اختیار بگیرید. همچنین علاقه و تخصص خود را نیز در نظر بگیرید. اگر عاشق کارتان باشید سختی ها را راحت تر تحمل می کنید و احتمال موفقیت بیشتر است.
ارسال پاسخ یکسال قبل

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی