مفهوم بازاریابی - کلینیک کسب و کار

مفهوم بازاریابی

مدیر یک شرکت تازه تاسیس هستم و می خواهم بدونم مفهوم بازاریابی در دنیای مدرن کنونی دقیقا چیست و چه ابعادی را در بر می گیرد؟

ارسال سوال یکسال قبل
ناشناس- مخاطبان فرصت امروز
مفهوم بازاریابی در عصر کنونی تغییر نکرده است، بلکه ابزارها و شیوه های بازاریابی نو شده است. البته این به معنای ناکارآمدی شیوه های کلاسیک و سنتی بازاریابی نیست، بلکه استفاده بهتر و بیشتر از فناوری، منجر به تولد شیوه های نوین در بازاریابی شده است. بازاریابی در یک بنگاه اقتصادی در واقع به کلیه فعالیت های گفته می شود که منجر به فروش بیشتر گردد. این فروش می تواند به افراد جدید باشد و یا فروش بیشتر به مشتریان قدیمی. بنابراین کلیه امور مربوط به مشتری مداری و حفظ و وفاداری بیشتر مشتریان نیز در زیر مجموعه بازاریابی قرار می گیرند. کما اینکه تبلیغات به منظور فروش بیشتر را نیز می توان در زیر مجموعه بازاریابی در نظر گرفت. در دنیای کنونی با ظهور پدیده ای بنام اینترنت، موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی و ... نوعی از بازاریابی بنام بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی اینترنتی خلق شده است که معنی آن استفاده از این ابزارها برای جلب مشتریان به منظور استفاده از کالا یا خدمات شرکت است. مزیت این روش در امکان ارزیابی دقیقتر آن نسبت به روش های سنتی مانند تبلیغ در رادیو تلویزیون، بیلبوردها، آگهی های چاپی و ... است. در دنیای کنونی بازاریابی محتوایی و تبلیغات هوشمند در سایت های اینترنتی و رسانه های اجتماعی بسیار متداول شده است و نسبت به روش های سنتی و کلاسیک بسیار بیشتر مورد توجه مدیران شرکتها قرار می گیرد. چراکه کارایی بسیار بیشتری دارند. یعنی با هزینه کمتر می توان مشتریان بیشتری را شکار کرد. اما مجددا تاکید می شود که ظهور این روشها و ابزارها به معنی تغییر مفهوم بازاریابی نیست و هرگونه عمل و اقدامی که منجر به فروش بیشتر سازمان شود در زمره فعالیت های بازاریابی قرار می گیرد. دنبال مفهوم جدیدی در این خصوص نباشید.
ارسال پاسخ یکسال قبل

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی